Будівництво Аеробота
Вітаю! Я сам займаюся авіамоделізмом, але ось захотілося зробити щось плаваюче. Довго розглядаючи усілякі швидкохідні катери та спокійні яхти, вирішив побудувати що-небудь бюджетне та з матеріалів які є.
Під час пошуку в інтернеті натрапив на тему аероботів (інша назва глісер, але аеробот це англійська назва… air – повітря, boat – човен).
Точних креслень аеробота знайдено не було, лише приблизні розміри. У зв’язку з цим я взяв і накреслив для себе невеликий малюнок у SolidWorks.
Креслення ( у форматах *.jpg, *.cdr, *.dwg) можна завантажити за цим посиланням:
Набір електроніки що я використав:
- Управління: 2 канали (газ, кермо напряму (rudder))
- Мотор: C2226 Micro brushless Outrunner 1800kv (21g)
- Регулятор обертів: TURNIGY Plush 12amp (2A BEC) BESC
- Серва: 1 х HXT900 9g
- Батарея: Turnigy Nano-Tech 1000mAh 3S 40C Lipo Pack w/XT60 або Turnigy Nano-Tech Plus 1300mAh 3S 70C Lipo Pack w/XT60
Починаємо будувати.
Поки збирався будувати, зацікавив друга аероботом)) у результаті довелося робити відразу 2 екземпляри))
1. Спочатку я вирізав з екструдованого пінопласту за шаблоном форму (екструдований пінопласт вибирав таку щільність, щоб був легший і не сильно був ламкий).
2. Потім обробив дно. Відразу струною зняв більший об’єм, а решту доводив наждачним папером на бруску. У 2-х аероботах я трохи різну товщину борту вирішив спробувати зробити (10 та 15 мм). Ось що вийшло:
3. Після, в кілька етапів проклеїв все просочуючи склотканину епоксидною смолою. В одному аероботі спробував 2 шари тонкої склотканини класти, а в другому один товстіший. Товще виявилося краще, лягало скло нормально і не створювалося складок як із тонким склом при прогинанні корпусу. Після нанесення склотканини, корпус накрив плівкою для квітів. Під ніс корпусу підклав шматок пінопласту заввишки 50-55 мм і зверху поклав вантаж для того, щоб у корпусі зробити невеликий вигин корпусу (корпус положенням вниз дном). Потім чекав 1,5-2 діб, щоб епоксидна смола добре полімеризувалася.
4. Потім зробив рамку та мотораму (тримач кіля) з фанери. І пізніше покрив їх тонкою склотканкою.
5. Після приклеїв рамку до корпусу та бор-машинкою вирізав відсік для апаратури. Потім вклеїв стінки відсіку з фанерки 4 мм. Виступають вони десь на 5 мм над рамкою.
Так як вирішив мотораму зробити знімною, то перед вклеюванням рамки були вклеєні гвинти М3.
6. Потім я зробив кіль зі стельової плитки і обклеїв склотканиною.
7. Моторама перед нанесенням скла була посилена алюмінієвими вставками у місці кріплення куточків для двигуна.
8. Також просвердлено отвір через рамку у відсік апаратури для проводів. І після вклеєні дроти, які будуть з’єднувати двигун з регулятором.
Ще просвердлено отвір під боуден і зроблено канавку в рамці бор-машинкою.
9. Далі все успішно було загрунтовано, щоб поверхня вийшла більш гладка (без фактури волокон скла).
10. Після ґрунтовки я приступив до фарбування. Фарбув акриловою фарбою для декору (дно та мотораму – синій, верх та кіль срібло). Після фарбування приклеїв “Мерлон” (використовується для загортання труб) на борти, клеїв суперклеєм.
З обох боків відсіку для апаратури в рамці просвердлив отвори і вклеїв туди алюмінієві гачки. За допомогою гачків та канцелярських гумок кріпитиметься кришка.
11. Потім розпочав виготовлення кришки для відсіку апаратури. Відразу з фанери вирізав основу по кресленню і на ньому виліпив із пластиліну форму.
Потім пофарбував форму кришки. Після висихання фарби наніс роздільник (Крем для взуття на восковій основі, якщо є спеціалізовані роздільники то краще використовувати їх. Принаймні руки чорними не будуть) і розкрив двома шарами скла товстішим і одним тонким. Після полімеризації кришку пофарбував.
12. Також наводжу фотографії з мого компонування апаратури та укладання дротів (у вас все може відрізнятися):
Обкатка.
Ну і нарешті довгоочікуваний момент, ми пішли обкатувати наших аероботів!
На відео це людина для котрого я робив другого аеробота, з нами більше нікого не було щоб зняти як удвох ганяємо.
Результатом задоволений, вийшли досить симпатичні аероботи і бігають навіть дуже непогано. Запускати бажано практично в безвітря, тому що дмухаючи в кіль аеробот постійно намагається розгортати за вітром і тоді це не задоволення, а боротьба з вітром.
Останні коментарі