Базове керівництво підбору силової установки для літаючих на електричках

Багато хто рано чи пізно стикається з проблемою підбору силової установки для своєї моделі. Цей посібник допоможе Вам у виборі силової установки з електричною тягою для вашого типу моделі. При виборі силової установки завжди слід пам’ятати, що надмірне живлення для моделі це добре, але на шкоду вазі моделі і хороша модель це баланс між вагою та міцністю. Дані рекомендації не обіцяють найкращих результатів, але можуть допомогти отримати комфортний політ електричкою.

Вибір двигуна – потужність:

  • Літаки старого типу (WW1) та більшість літаків не для пілотажу та літаючих у залі – 50w~70w на 450гр;
  • Тренери, планери та літаки з великим подовженням крила – 70w~100w на 450гр;
  • Літак для виконання основних акробатичних фігурческих фигур – 100w на 450гр;
  • Моделі повітряного бою – 120w~150w на 450гр;
  • Багатомоторні літаки – 100w на 450гр (сумарна потужність всіх моторів має бути не меншою 100w на 450гр);
  • Імпелерні літаки – 150w~200w на 450гр;
  • 3D, F3A та моделі для виконання будь-якої складності пілотажу – 150w~200w на 450гр.

Вибір напруги LiPo акумулятора:

Тепер ми повинні підібрати напругу, якої ми потребуємо. 1s – говорить про те, що акумулятор 1 баночний, в одній банці 3,7в.

  • До 50w: 1s~2s;
  • до 100w: 2s~3s;
  • от 100w до 500w: 3s (це практично верхня межа для 3s Lipo, тому в основному моделі до 2,2 кг);
  • от 500w до 800w: 4s (це еквівалент 0.40~0.46 ДВЗ);
  • от 800w до 1000w: 5s;
  • от 900w до 1500w: 6s (це еквівалент 0.60~0.90 ДВЗ);
  • 8s~10s для дуже великих літаків.

Також у Lipo акумуляторів є показник струму віддачі (C), наприклад, якщо ви купуєте акумулятор ємністю 2200mAh і з показником струму віддачі 20C це означає, що акумулятор дозволяє віддавати струм до 44A. Для більшості Lipo акумуляторів, що продаються, виробники виробили рекомендації щодо струму віддачі: для малопотужних моделей підійдуть акумулятори 20C, для моделей середньої потужності 20C~25C, а для найвищої продуктивності 30C і вище.

Вибір мотора – обороти на вольт (KV або RPM per volt).

Коли доходить справа до підбору двигуна, бувають випадки, що одна і та ж модель двигуна може мати різні оберти. Як вибрати потрібні обороти під свою модель? Потрібен високо спритний або низько спритний мотор? Який гвинт підібрати під ці оберти двигуна? Це можна визначити лише за характеристиками моделі: тип моделі, вага, розмір. Також виробники бувають вказують в описі, під який тип моделі підходить цей мотор. Наведемо кілька прикладів.

Приклад 1: Тренер/Літак для виконання основних акробатичних фігур, 450гр, Вам потрібен двигун потужністю 100W (акумулятор 3s 20c Lipo) необхідні середні обороти для простого польоту, ймовірно підійде 1200kv ~ 1400kv, і гвинт діаметром 8 дюймів.

Приклад 2: Клас моделей 3D/F3A, 450гр, Вам потрібен двигун потужністю 150W (акумулятор 3s 20c~30c Lipo) необхідні низькі обороти, 1000kv або нижче, гвинт діаметром 10~11 дюймів, високоефективні на низьких оборотах.

Приклад 3: Моделі повітряного бою/Моделі копії, 450гр, потужність мотора 120w, обороти підбираються виходячи з вище наведених прикладів для кожної моделі по-різному.

Приклад 4: Високошвидкісні моделі, 450гр, потужність двигуна 200w, (акумулятор 3s 25c~30c Lipo) необхідні високі обороти 2200kv~3200kv, діаметр гвинта 5~6 дюймів, висока швидкість низький обертальний момент.

І на завершення, вибір регулятора ходу (ESC):

Щоб вибрати регулятора ходу (ESC), спершу загляньте в характеристики двигуна, які дає виробник, і до показника максимального струму додайте ще 25%, що б було із запасом. Приклад: якщо двигун розрахований на 15А, необхідно вибирати регулятор ходу (ESC) 18А, а ще краще 20А.

Потім переконайтеся, що напруга регулятора ходу (ESC) сумісна з Вашою батареєю Lipo, якщо ви використовуєте 4s Lipo, то регулятора ходу (ESC) повинен бути розрахований на напругу 4s.

Потім перевірте, які додаткові функції він має і яких Ви потребуєте. Наприклад, у регуляторі ходу (ESC) може бути функція ГАЛЬМО. За допомогою функції гальма можна зробити так, що при плануванні літака з газом виставленим в 0% гвинт обертатися не буде, а при відключеній функції відбуватиметься авторотація гвинта. Для налаштування всіх функцій регулятора рекомендується купити карту програмування регулятора, це полегшить процес налаштування.

Також слід звернути увагу на BEC. BEC – забезпечує радіо приймач живленням, внаслідок чого відпадає потреба в окремій батареї для радіоприймача. Також необхідно звернути увагу на силу струму (AMP) яку може видати BEC так як від цього залежить, скільки серв ви можете підключити до радіоприймача. Якщо в регуляторі ходу (ESC) немає BEC, то BEC можна придбати окремо. Наприклад, регулятори ходу (ESC) типу OPTO призначені для великих моделей не мають BEC і живлення радіоприймача необхідно робити окремо від регулятора ходу (ESC).

Стаття написана на основі інформації із сайту hobbyking.com

2 коментарі to “Базове керівництво підбору силової установки для літаючих на електричках”

  • Как зависит емкость батареи от веса модели ? Например если вес модели 1200 гр .Какую батарею лучше поставить 1800 или 2200 .(а может 3300) . Имеется в виду 3S .

    • Ёмкость батареи влияет только на продолжительность полета, т.е. чем больше тем лучше но с учетом того что с увеличением емкости увеличивается размер и вес аккумулятора. Исходя из этого соответственно вес модели увеличился и может возникнуть необходимость увеличивать мощность двигателя. Конкретных данных нет как емкость аккумулятора должна зависеть от веса модели. Чем больше мощность двигателя тем соответственно он более прожорливый и нужна больше емкость. Главное сильно не утяжелять модель, а то двигатель может не тянуть. По собственной практике могу точно сказать что на вес 1200 гр. надо не меньше 2200, а то и больше. 1800 на долго не хватит.

Залишити коментар

   

Допомога ЗСУ

Фонд “Повернись живим” – це небайдужі українці.


Благодійний фонд Сергія Притули

Buy Me a Coffee